קונים דירות כאילו אין קורונה: זינוק של 30% ברכישת דירות

מנתונים של חברת אלדר שיווק שנאספו מכ- 90 פרויקטים ברחבי הארץ, עולה כי נרשמה עלייה ברכישת הדירות בחודש יוני לעומת חודש מאי

 

זינוק של כ- 30% נרשם ברכישת דירות בחודש יוני לעומת חודש מאי, כך עולה מנתונים של חברת אלדר שיווק שנאספו מכ- 90 פרויקטים ברחבי הארץ. הנתונים מתייחסים לדירות שנמכרות בשוק החופשי ולא לדירות שנמכרו במסגרת מחיר למשתכן.


רוני כהן מנכ"ל אלדר שיווק
מציין כי היקף המכירות בחודש יוני זהה להיקפי המכירות בתקופה טרום המשבר. לדבריו: " משבר הקורונה תפס את ענף הנדל"ן בתקופה טובה עם ביקושים גבוהים. בחודש מרץ כשהמגבלות על האוכלוסייה נכנסו לתוקפן נחתמו בעיקר עסקאות שהמו"מ עליהן החל בפברואר. בחודש אפריל כמעט ולא היו מכירות בשל השילוב של הסגר וחג הפסח. מיד אחרי פסח החלה תנועה באתרים והחלו להיחתם עסקאות ואנו מעריכים שהמגמה של העלייה בעסקאות תמשך גם ביולי".

רוני כהן - מנכ"ל אלדר שיווק | צילום: דוד כהן


"אנחנו מזהים מספר סיבות לגידול במכירות" מציין כהן, "ראשית אנו רואים הרבה משפרי דיור שהקורונה האיצה אצלם את ההחלטה לעבור לדירות מרווחות יותר, לדירות גן או לדירות עם מרפסות גדולות. אנחנו מזהים זוגות צעירים שהבינו שתוכנית מחיר למשתכן דועכת והחליטו ל"רדת מהגדר". גם משקיעים רכשו דירות החודש חלקם משקיעים שהוציאו כספים משוק ההון וכן משקיעים שהחליטו לרכוש דירות למגורים בישראל במקום להשקיע במשרדים או מסחר"

"ברוב העסקאות רמת המחירים נותרה יציבה, אך עם זאת, לאור תכניתו של שר הבינוי והשיכון יעקב ליצמן לשווק קרקעות במרכז הארץ למרבה במחיר, לא מן הנמנע שנשוב ונראה עליות מחירים בקרוב" מסכם כהן.

טלי כהן סמנכ"לית שיווק ומכירות בשפיר מגורים: "אנחנו רואים התאוששות מהירה של ענף הנדל"ן, כבר בחודש מאי לאחר ששוחרר הסגר, ראינו לקוחות חוזרים למשרדי המכירות. לקוחות ניצלו את העובדה שהם היו בבית בחודש מרץ ובאפריל והיה להם זמן לבצע סקר שוק בפרויקטים שעניינו אותם דרך הטלפון או באמצעים דיגיטליים, ובחודש מאי הם כבר באו מוכנים ומגובשים למשרדי המכירות . בחודש מאי הייתה קפיצה משמעותית בהיקף המכירות בהשוואה לחודש מרץ ואפריל, היקף המכירות חזר לנתונים של ינואר- פברואר ובחודש יוני לשמחתנו היקף המכירות אף עלה".